14 octombrie 2024
Când cumpărați servicii din România, comerciantul DACA GEORGE CRISTINEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ trebuie să vă ofere înainte de a cumpăra anumite informații clare, corecte și ușor de înțeles despre serviciile respective.
Aceste infomații contractuale se referă la:
Garanția serviciilor web
În cazul cumpărării unui serviciu online, înainte de a face achiziția, trebuie să vi se ofere și informații referitoare la:
Asistenţa tehnică se va oferi doar în baza unui contract de prestări servicii de administrare şi mentenanță.
Dacă nu ați primit anterior încheierii contractului informații despre costurilor suplimentare sau costurilor aferente returnării produselor sau serviciilor, atunci nu veți fi obligat să le plătiți.
Confirmarea achiziției
Când achiziționați un serviciu online trebuie să primiți o confirmare scrisă a tranzacției. Confirmarea trebuie transmisă pe suport de hârtie sau pe un alt suport durabil, cum ar fi spre exemplu un email sau un mesaj în contul personal de pe site-ul comerciantului.
Conținutul digital și serviciile digitale
Atunci când cumpărați on-line conținut digitalsau serviciu digital se aplică cerințe specifice în materie de informare.
După încheierea contractului comerciantul DACA GEORGE CRISTINEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ are obligația să vă furnizeze conținutul sau serviciul digital fără întârzieri nejustificate. Comerciantul DACA GEORGE CRISTINEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ își îndeplinește obligația de furnizare atunci când:
Pentru evaluarea conformității elementelor digitale se iau în considerare atât cerințe subiective și obiective, cât și aspecte care țin de integrarea conținutului digital sau a serviciului digital.
Cerințele obiective de conformitate vizează o serie de condiții minime pe care trebuie să le îndeplinească bunul achiziționat, precum bunul să posede calitatea şi să corespundă descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția dumneavostră înainte de încheierea contractului. Printre aceste cerințe obiective se numără și furnizarea bunului împreună cu orice accesorii și instrucțiuni la care dumneavoastră vă puteți aștepta în mod rezonabil să le primiți, dar și respectarea cantității și deținerea calității și caracteristicilor de performanță, care sunt normale pentru conținutul digital sau serviciile digitale de același tip și la care vă puteți aștepta în mod rezonabil.
Cerințe subiective de conformitate vizează calitățile bunului în baza prevederilor contractuale agreate cu dumneavoastră, cum ar fi furnizarea bunului cu toate accesoriile, actualizările, toate instrucțiunile, inclusiv de instalare și cu toate serviciile de asistență pentru clienți prevăzute în contract.
În ceea ce privește integrarea elementelor digitale, aceasta trebuie să fie corectă pentru a putea vorbi de o conformitate a acestora.
Orice problemă generată de o integrare incorectă a acestora în mediul dumneavoastră digital conduce la neconformitatea elementelor digitale și, deci, la angajarea răspunderii furnizorului de elemente digitale.
Servicii online
În cazul unui serviciu online, înainte de a face achiziția, furnizorul DACA GEORGE CRISTINEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ trebuie să vă ofere și informații referitoare la:
Sunt interzise clauzele contractuale care dau dreptul furnizorului DACA GEORGE CRISTINEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ de servicii să modifice unilateral clauzele contractuale fără încheierea unui act adiţional, acceptat de BENEFICIAR.
Metode de plată
Plata cu cardul este posibilă în majoritatea statelor membre ale UE, indiferent că vorbim de un contract de vânzare-cumpărare a unui serviciu încheiat sau de un contract încheiat la distanţă prin poştă sau prin intermediul Internetului.
Banca dumneavoastră trebuie să vă perceapă pentru plățile în euro efectuate pe teritoriul UE aceeași taxă pe care o aplică tranzacțiilor naționale echivalente.
Când efectuați o plată în UE cu cardul de credit sau de debit, comercianții și băncile nu vă pot percepe taxe suplimentare doar pentru utilizarea unui anumit card. Această regulă se aplică tuturor achizițiilor cu cardul (în magazin sau online) efectuate în țara de origine sau în altă țară din UE.
Informații suplimentare
Politica de Retur pentru produsele digitale livrate electronic Potrivit dispozițiilor OUG 34/2014, articolul 16, litera m ART. 16 (1)
Exceptări de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
m) contractele de furnizare de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă executarea a început şi, în cazul în care contractul dă naştere unei obligaţii de plată pentru consumator, în condiţiile în care:
(i) consumatorul şi-a dat acordul prealabil expres pentru începerea executării în cursul perioadei de retragere;
(ii) consumatorul a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul de retragere în consecinţă;
(iii) profesionistul a furnizat confirmarea încheierii contractului, în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7). Conform art. 7 alin.2 din OUG nr.34/2014 (citat in art.16 alin.1 amintit anterior)
ART. 7 Condiţii de formă pentru contractele în afara spaţiilor comerciale
(2) Profesionistul furnizează consumatorului un exemplar original al contractului semnat sau confirmarea contractului pe suport hârtie sau, dacă consumatorul este de acord, pe un alt suport durabil, inclusiv, dacă este cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului în conformitate cu art. 16 lit. m). Conform art. 8 alin.7 din OUG nr.34/2014 (citat in art.16 alin.1 amintit anterior)
ART. 8 Condiţii de formă pentru contractele la distanţă (7) Profesionistul transmite consumatorului confirmarea încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă şi cel târziu la momentul livrării bunurilor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat. Respectiva confirmare include:
a) toate informaţiile menţionate la art. 6 alin. (1), cu excepţia cazului în care profesionistul a transmis deja informaţiile respective consumatorului, pe un suport durabil, înaintea încheierii contractului la distanţă;
b) acolo unde este cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului şi acordul în conformitate cu art. 16 lit. m). Conform art. 9-15 din OUG nr.34/2014 (citat in art. 16 alin.1 amintit anterior)
ART. 9 Dreptul de retragere (1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.
Termenul de retragere de 14 zile se extinde la 30 de zile pentru contractele încheiate în contextul vizitelor nesolicitate efectuate de un profesionist la domiciliul unui consumator sau al deplasărilor organizate de un profesionist cu scopul sau efectul de a promova sau a vinde bunuri consumatorilor, în scopul protejării intereselor legitime ale consumatorilor în ceea ce priveşte practicile comerciale sau de vânzare agresive sau înşelătoare.
(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioadele de retragere menţionate la alin. (1) expiră în termen de 14 zile sau 30 de zile, după caz, de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;
(ii) în cazul livrării unui bun care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese;
(iii) cazul contractelor pentru livrarea periodică de bunuri pe o perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului bun;
c) data încheierii contractului, în cazul contractelor pentru furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu prevăd vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilită, de energie termică sau de conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material.
(3) Părţile contractante îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale pe parcursul perioadei de retragere conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. 10 Omisiunea informaţiilor privind dreptul de retragere (1) În cazul în care profesionistul nu a transmis consumatorului informaţiile privind dreptul de retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h), perioada de retragere expiră la 12 luni de la sfârşitul perioadei iniţiale de retragere, prevăzută la art. 9 alin. (1).
(2) În cazul în care profesionistul a transmis consumatorului informaţiile prevăzute la alin. (1) în termen de 12 luni de la data menţionată la art. 9 alin. (2), perioada de retragere expiră în termen de 14 zile sau 30 de zile, după caz, de la data la care consumatorul primeşte informaţiile respective. ART. 11
Exercitarea dreptului de retragere
(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă;
b) de a face orice altă declaraţie neechivocă în care îşi exprimă decizia de retragere din contract.
(2) Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menţionată la art. 9 alin. (2) şi la art. 10 în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
(3) Profesionistul poate, în plus faţă de posibilităţile menţionate la alin. (1), să acorde consumatorului opţiunea de a completa şi de a transmite în format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă, fie o declaraţie neechivocă de orice alt tip. În aceste cazuri, profesionistul comunică consumatorului, fără întârziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere.
(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispoziţiile din prezentul articol revine consumatorului. ART. 12 Efectele retragerii Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor contractuale, după caz:
a) de a executa contractul la distanţă sau contractul în afara spaţiului comercial;
b) de a încheia un contract la distanţă sau în afara spaţiului comercial, în cazul în care consumatorul a efectuat o comandă. ART. 13 Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii (1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11. (2) Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
(4) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi bunurile, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării bunurilor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis bunurile către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
(5) În ceea ce priveşte datele cu caracter personal ale consumatorului, profesionistul respectă obligaţiile aplicabile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679. (6) Este interzis profesionistului de a utiliza orice conţinut, altul decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau creat de consumator la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital furnizat de profesionist, cu excepţia cazului în care acest conţinut:
a) nu are nicio utilitate în afara contextului conţinutului digital sau al serviciului digital furnizat de profesionist;
b) are legătură doar cu activitatea consumatorului atunci când foloseşte conţinutul digital sau serviciul digital furnizat de profesionist;
c) a fost agregat cu alte date de către profesionist şi nu poate fi dezagregat sau poate fi dezagregat doar cu eforturi disproporţionate;
d) a fost generat în comun de către consumator şi alte persoane, iar alţi consumatori pot continua să utilizeze conţinutul. (7) Cu excepţia cazurilor menţionate la alin. (6) lit. a), b) sau c), profesionistul pune la dispoziţia consumatorului, la cererea acestuia, orice conţinut, altul decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau creat de consumator la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital furnizat de profesionist.
(8) Consumatorul are dreptul de a recupera respectivul conţinut digital fără costuri, într-un termen rezonabil şi într-un format utilizat în mod curent şi care poate fi citit automat, fără impedimente din partea profesionistului.
(9) În cazul retragerii din contract, profesionistul poate împiedica orice utilizare ulterioară a conţinutului digital sau a serviciului digital de către consumator, în special prin blocarea accesului consumatorului la conţinutul digital sau la serviciul digital sau prin dezactivarea contului de utilizator al consumatorului, fără a aduce atingere alin. (7). ART. 14
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
(1) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi bunurile, consumatorul returnează bunurile sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze bunurile, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia bunurile pe cheltuiala sa dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
(2^1) În cazul retragerii din contract, consumatorul se abţine de la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital şi de la punerea acestuia la dispoziţia terţilor.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor. Diminuarea valorii bunurilor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii bunurilor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
(5) Atunci când consumatorul îşi exercită dreptul de retragere după transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plăteşte profesionistului o sumă proporţională cu ceea ce s-a furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a contractului. Suma proporţională care trebuie plătită profesionistului de către consumator este calculată pe baza preţului total convenit în contract. Dacă preţul total este excesiv, suma proporţională este calculată pe baza valorii de piaţă a ceea ce s-a furnizat.
(6) Consumatorul nu suportă costurile pentru: a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apă, gaze naturale sau energie electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate prestabilită, sau energie termică furnizată, în totalitate sau parţial, în cursul perioadei de retragere, în una dintre următoarele situaţii:
(i) profesionistul nu a furnizat informaţii în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i); (ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea să înceapă în timpul perioadei de retragere în conformitate cu art. 7 alin. (3) şi cu art. 8 alin. (8); b) furnizarea, în totalitate sau parţial, de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, în una dintre următoarele situaţii: (i) consumatorul nu şi-a dat acordul prealabil expres cu privire la începerea prestării înainte de sfârşitul perioadei de 14 zile sau de 30 de zile, după caz, menţionată la art. 9;
(ii) consumatorul nu a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi pierde dreptul de retragere în momentul în care îşi dă consimţământul;
(iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7). (7) Cu excepţia celor prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la prezentul articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage răspunderea consumatorului.
ART. 15 Efectele exercitării dreptului de retragere asupra contractelor auxiliare Fără a aduce atingere art. 63-65 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 288/2010, cu modificările ulterioare, în cazul în care consumatorul exercită dreptul său de retragere din cadrul unui contract la distanţă sau al unui contract în afara spaţiilor comerciale în conformitate cu art. 9-14 din prezenta ordonanţă de urgenţă, orice contract auxiliar încetează în mod automat, fără costuri pentru consumator, cu excepţia celor prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14 din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Ca urmare, din analiza textelor legale amintite, fac excepție de la dreptul de retur produsele livrate electronic (pe email, website sau orice canal de comunicare electronică), dacă prestarea sau executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului prin aplicarea unei bife în căsuța de acceptare a termenilor şi condițiilor contractuale anterior plasării finalizării comenzii și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere. Clientul confirmă luarea la cunoștință a acestui aspect în momentul în care acceptă să plaseze o comandă pe website-ul nostru sau website-urile partenere unde suntem prezenți, prin confirmarea citirii şi acceptării „Termenilor și Condițiilor”.
Serviciile web personalizate sunt unice. Din acest motiv, NU pot fi returnate.
Toate produsele digitale comercializate de noi au garanție, conform mențiunilor de la secțiunea „Garanția serviciilor web”, astfel încât, în condițiile indicate la secțiunea amintită și cu respectarea acestora, dacă întâmpinați dificultăți tehnice, vă vom oferi asistență.
Pentru mai multe detalii vă rugăm consultați pagina “Garanția serviciilor web”. În cazul în care există orice probleme tehnice, în termenul prevăzut la fiecare produs în parte – a se vedea secțiunea „Garanția serviciilor web”, contactați-ne.
În aceste condiții, noi vom verifica și vom soluționa problemele tehnice apărute în soluţiile web furnizate, în cazul produselor licențiate prin dezvoltatori terţi, vă vom asista pas cu pas şi, aceştia, vor înlocui produsele în condițiile prevăzute de legislația specifică în vigoare OUG nr.140/2021, OUG nr.141/2021, OUG nr.34/2014.